SPR Ensiapukurssi EA 1® (16 t) yhdistelmäkoulutus

Kesto 2 päivää (16 t)
Paikkakunta Turku
Toteutustapa Yhdistelmäkoulutus - lähikoulutuksena

SPR Ensiapukurssi EA 1® yhdistelmäkoulutuksessa puolet suoritetaan itsenäisesti verkkokoulutuksena ja puolet lähikoulutuksena paikan päällä.

Koulutus antaa hyvät tiedot ja taidot hätätilanteissa sekä tavallisimmissa sairaus- ja onnettomuustilanteissa auttamiseen. Pääset esimerkiksi opettelemaan elvytystä, defibrillaattorin käyttöä ja murtumien ensiapua. Kurssin suoritettuasi hallitset ensiavun antamisen perusteet kurssin sisällön mukaisissa aiheissa.

Koulutus on sertifioitu ja saat SPR Ensiapukurssi EA 1® -todistuksen.

SPR Ensiapukurssi EA 1® sopii sinulle, kun haluat oppia ensiaputaitoja kotiin, vapaa-ajalle, harrastustoimintaan tai työpaikalle, jos työskentelet ilmeisen tapaturmariskin ympäristössä. Kurssilla opetellaan ensiapua teorian ja monipuolisten käytännön harjoitusten kautta. Kurssille voit osallistua ilman aiempaa ensiapukoulutusta.

SPR Ensiapukurssi EA 1® yhdistelmäkoulutus koostuu verkkokoulutusosuudesta ja lähikoulutusosuudesta. Ilmoittautumisen jälkeen saat antamaasi sähköpostiosoitteeseen erilliset ohjeet verkkokoulutusosuuden suorittamiseen. Verkkokoulutusosuus tulee olla suoritettuna kokonaan ennen lähiosuuteen osallistumista.

Käytä samaa sähköpostiosoitetta verkkokoulutuksessa ja lähiosuuden ilmoittautumisessa.

Suoritettuasi verkkokoulutusosuuden ja lähikoulutusosuuden saat SPR Ensiapukurssi EA 1® -todistuksen, joka on voimassa kolme vuotta. Saat todistuskortin postitse ilmoittautumisen yhteydessä antamaasi osoitteeseen kahden viikon kuluessa kurssin suorittamisesta.

Koulutus koostuu kahdesta erillisestä osasta. Verkko-osuuden kesto on 8 x 45 min. Tämä osuus on mahdollista tehdä omaan tahtiin ja osissa, mutta se tulee olla suoritettuna kokonaan ennen lähipäivään osallistumista.

Lähikoulutusosuuden kesto on 8 x 45 min.

• Toiminta auttamistilanteessa
• Tajuttoman henkilön tunnistaminen ja ensiapu
• Painelu-puhalluselvytys sekä neuvovan defibrillaattorin käyttö
• Tukehtumassa olevan henkilön ensiapu
• Raajassa olevan suuren verenvuodon tyrehdyttäminen
• Sokki
• Tavallisimpien sairauskohtausten ensiapu (rintakipu, matala verensokeri, aivoverenkierron häiriöt, kouristukset, vakava allerginen reaktio, astmakohtaus)
• Tyypillisimpien haavojen ja palovammojen ensiapu
• Nivelvammojen ja murtumien ensiapu
• Muut tapaturmat (sähköisku, silmävamma, nenäverenvuoto, pään vamma)
• Myrkytyksien ensiapu
• Tapaturmien ehkäisy
• Terveyden edistäminen
• Henkinen ensiapu
• Tarvittaessa ryhmäkohtaisia painotuksia

Mikäli osallistut kurssille yksityishenkilönä, suorita osallistumismaksusi ilmoittautumisen yhteydessä. Mikäli kurssin maksaa yritys/yhteisö, laskutamme kurssin jälkikäteen. Laskuun lisätään laskutuslisä 8,00 € + alv 24 %.
Mikäli et pääsekään osallistumaan kurssille, peruutathan paikkasi mahdollisimman nopeasti. Peruutus tulee tehdä viimeistään viikkoa ennen kurssia. Tämän jälkeen tulleista peruutuksista peritään 50 % kurssin hinnasta. Peruuttamattomasta kurssista peritään koko kurssin hinta.

Koulutuspaikka

Turku_Logomo_Byrå
Junakatu 9
20100 Turku

Kouluttaja

Kouluttaja on SPR Ensiavun ja terveystiedon kouluttaja ETK®, jolla on terveydenhuollon pohjakoulutus.